De trends van vandaag zijn de kansen voor morgen

Niemand kan de toekomst voorspellen. Maar het is wel mogelijk om ontwikkelingen in kaart te brengen en deze op slimme wijze te vertalen naar de markt. BURO VONK beheerst ook deze creatieve kant van marketing. Zo hebben we voor een klant voor een heel jaar de woontrends in de retail sector in kaart gebracht op het gebied van bloemen, planten en potten.

Trends lijken op bijna mystieke wijze voort te komen uit de tijdsgeest. Toch zijn trends door analyse van de veranderingen in de markten goed te signaleren. Zo ontstaat er inzicht in de manier waarop consumenten zich gedragen. Dit consumentengedrag laat het verband zien tussen trends op de korte termijn tegen de achtergrond van lange termijnontwikkelingen. Neem bijvoorbeeld de bloemen- en plantenmarkt. Veranderingen in deze sector zijn minder snel mogelijk omdat bloemen en planten een lange ontwikkelingsfase kennen. Toch zijn er op kortere termijn genoeg innovaties te bedenken die inspelen op de veranderingen in de tijdsgeest!

Bent u nieuwsgierig geworden? Wellicht kan BURO VONK ook de relevante trends voor uw bedrijf in kaart brengen. Vraag vrijblijvend om informatie.